Montessori prostředí se velkou měrou podílí na rozvoji intelektu tedy kognitivních funkcí. Díky volné práci a připravenému prostředí, které nabízí nepřeberné množství aktivit z mnoha vzdělávacích oblastí (praktický život, smyslová výchova, aktivity zdokonalující chápání matematiky, psaní a čtení). Postupuje se od jednoduchého ke složitějšímu. Každé dítě udává rychlost svého vlastního rozvoje, tříbí schopnosti a znalosti svým tempem.
Naše filosofie
Dítě je stvořitelem člověka. Mnozí se domnívají, že je to především matka, která své dítě formuje, učí ho mluvit, chodit a mnoho dalších věcí. Pravdou ovšem je, že dítě samo usilovně pracuje na svém vlastním rozvoji. Každé dítě v sobě od úplného počátku nese jedno veliké tajemství, a tím je jeho budoucí poslání. Každé dítě má odlišné nadání, které by později mělo nést ovoce. Posláním nás rodičů je, abychom byli pomocníky a vhodně podporovali děti v jejich růstu. Protože naše děti jsou nadány nesmírným potenciálem a naším úkolem je pomoci jim ho uvolnit.

