Nenásilná a respektující komunikace je nedílnou součástí našeho soužití. Snažíme se o naplňování základních lidských potřeb, aby se děti v našem prostředí cítily tělesně, psychicky a sociálně v pohodě. Vyhýbáme se neefektivní komunikaci, řešíme situace „tady a teď“, dáváme prostor pro spoluúčast na řešení, zaměřujeme se na pozitiva a ocenění, hlídáme si tón hlasu. Díky uplatňování partnerského přístupu všech zaměstnanců školy se daří vytvářet prostředí, které vede k vytváření příznivého klimatu mezi dětmi navzájem, mezi dětmi a učiteli a mezi učiteli a zákonnými zástupci.
Naše filosofie
Dítě je stvořitelem člověka. Mnozí se domnívají, že je to především matka, která své dítě formuje, učí ho mluvit, chodit a mnoho dalších věcí. Pravdou ovšem je, že dítě samo usilovně pracuje na svém vlastním rozvoji. Každé dítě v sobě od úplného počátku nese jedno veliké tajemství, a tím je jeho budoucí poslání. Každé dítě má odlišné nadání, které by později mělo nést ovoce. Posláním nás rodičů je, abychom byli pomocníky a vhodně podporovali děti v jejich růstu. Protože naše děti jsou nadány nesmírným potenciálem a naším úkolem je pomoci jim ho uvolnit.

